vrijdag 28 februari 2014

Dorothy Day Tripper PART ONE

Ik zag al die heerlijke tassen voorbij vliegen op facebook en Blogland en ik wou het ook! Een koffertje, een tas, maakt niet uit, ik wou het ook kunnen! En zo snel mogelijk.

De dorothy day tripper leek mij een leuk patroon dus ik begon eraan.
Eerst vertaalde ik alle pagina's in het Nederlands en ontcijferde de code met behulp van Jace did it! 
Toen ik uiteindelijk begon viel mij op (natuurlijk NA dat ik de patroondelen uitgeknipt had) dat dit eigenlijk niet zo'n hele grote tas was. Verdikke! Ik wou echt een grote weekendtas. Next time dan! 

Het was best een hele klus om alles uit te knippen, te verstevigen enzovoort. Het was dan ook in enkele dagen dat ik deze tas maakte, ook omdat ik mij nog NOOIT gewaagd had aan iets dat ook maar een 3D vorm had... Een hemdje, een pamperzakje en een slaapzak en een dekentje , ja oké dat ging... 


Na soms wat prutsen en vloeken lukte het mij best snel om de tas in elkaar te zetten met een degelijke (het kan altijd beter) afwerking! Zelfs het paspel lukte goed! Yes! 

Enkel de voering moet er nu nog in, maar dat is voor een andere dag.
Ik wou alvast even stoefen met mijn handtas! Echt girly. 
Nu ik de smaak te pakken heb wordt het binnenkort experimenteren met stofjes, motieven, en misschien zelfs zelf een ontwerpje maken! 


Hier alvast mijn proefversie van de Dorothy Day Tripper! 




Dorothy Day tripper
Canvas roosjesstof: stoffenverkoop Kapellen
Bruine ribveloursstof: Stoffe en Koffe Schoten
Roze grote knopen: Action
Roze paspel: Fino in Fondo
Tassenband: Veritas 






9 opmerkingen:

  1. Heykes, goed gelukt zeg! Voor mijn dochter heb ik de patroondelen op 110% afgedrukt, maar dan moet je alles nog eens uitknippen hé!
    Ik ben al benieuwd naar je andere versie!
    Gr
    An
    http://jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt!! En ook voor de tips! Nu eens een koffertje proberen hé ;-)

      Verwijderen
  2. Dit is alvast een prachtig geslaagde tas ! Je zal nu zeker wel de smaak te pakken hebben !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi geworden, de eerste keer deze tas is idd wel wat zoekwerk, vooral omdat het patroon engelstalig is maar hij is mooi geworden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi, een vraagje.

    Ik heb ook het patroon aangekocht en kreeg net de PDF toegestuurd maar hoe moet je dat nu afprinten? Gewoon zoals je hem krijgt? (afmetingen)
    En hoe moet je die delen aan elkaar vastmaken? Moeten die dan op sommige delen overlappen?
    Kloppen de afmetingen dan nog?

    Alvast heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen