dinsdag 18 maart 2014

Over naaien, lijstjes en tijd

Ik ben een beginneling qua naaien dus ik ben ook met alles veel later dan de meesten die ik volg in blogland... Zo ga ik straks bij Stoffe&Koffe een workshop volgen om een koffertje te maken. Dat wil ik al maanden, maar het lukt me niet om er zelf aan te beginnen omdat ik ZOVEEL wil maken...
To be continued....  
De Louisa dress staat ook nog op mijn lijstje, ook zo'n populaire jurk die al veel gepasseerd is. 

Er zijn een paar problemen die ik heb als het over naaien gaat....

Mijn eerste probleem is stofjes vinden. Niet dat ik er GEEN vind,  ik vind er gewoon TEVEEL. Ik kan niet kiezen.... ze allemaal nemen is ook geen optie want ik ben ook niet goed in op voorhand maten opschrijven zodat ik niet teveel of te weinig koop. Ik werk wel met lijstjes maar in mijn hoofd is het één en al rommel.... hmz... Soms kan het zijn dat ik in het Stoffenkraam in Kapellen ben met allerlei ideeën in mijn hoofd en toch buitenkom met stofjes die ik niet nodig heb maar mooi vind en dat ik de belangrijkste dingen vergeten ben... 

Mijn tweede probleem is geduld... De patronen tekenen of in elkaar zetten vind ik geweldig irritant want dat neemt zoveel tijd in beslag. Zoveel dat ik na het patroontekenen geen zin meer heb om nog verder te doen. 

Mijn derde probleem is dat ik alles wil kunnen en kennen. En als beginnende naaister is het niet zo makkelijk om kledij te maken. Alle termen die ik nog niet ken. Beleg is volgens mij nog steeds charcuterie. Je kan ook onmogelijk van al de boekjes verwachten dat ze steeds stap voor stap zeggen waar je je stof nu moet leggen.... Eenmaal je een rits hebt ingezet kan je het natuurlijk... Maar die eerste keer moet er wel van komen. Dat brengt ons bij het volgende probleem: ik ben heel erg visueel. Als ik iets gezien heb kan ik het wel, als ik iets lees ook maar dat is dan meer "proberen" . Vroeger kon ik zo vertellen op welke bladzijde een bepaald thema stond van een les... Gelukkig bestaat er tegenwoordig youtube. 

Waarschijnlijk voor velen heel erg herkenbaar. :-) 
Ik neem mij voor: niet zagen, niet klagen , gewoon doen!

Ik zag ook allemaal leuke knuffels voorbij komen van het boek "Feest in 't knutselbos" . Ik dacht: ja dat kan ik ook. Als het zo'n dingen zijn ben ik meestal wel snel mee. 


Meteen toen het boek uitkwam kocht ik hem maar de tijd vinden om echt iets te maken had ik niet. Mede door het gesukkel met de zwangerschap stelde ik het dus uit. 
Ik was meteen grote fan van het beertje...Zo schattig... 
Uiteindelijk is het me toch gelukt!  Dit is het resultaat: 


Nu heeft mijn zoontje alvast een knuffelvriendje. Binnenkort ga ik zeker de andere figuurtjes proberen. Altijd leuk als kadootje! 

Uiteraard heb ik voor mezelf ook eens een dekentje gemaakt en een pamperzakje. Ondertussen kan ik dit al blindelings dus ik ben nu een bank vooruit ;-) Ik ben geen platte beginner meer! Nah ! 




Dit staat er alvast nog op mijn LIJSTJE.....


- een koffertje maken 
- een broekje afwerken 
- hoes voor cabriofix
- een dekentje voor de zomer
- een badcape 
- andere figuurtjes van het knutselbos
- The Louisa Dress
- Jackie manteltje 
- nog een dorothy day tripper maar groter en gepersonaliseerd 
- ...



oXoXoXoXo
JUST DO IT! 





4 opmerkingen:

  1. Wat is hij leuk geworden je beertje :)
    Veel plezier met je lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. succes met je lijstje! Je komt er wel:-)
    ps; mijn lijstje is nog wat langer, lang leve pinterest voor de ideeën te bundelen :-)

    BeantwoordenVerwijderen